Α’ ΤΑΞΗ

Θεματική Υποθεματική 
Ζω καλύτερα-Ευ ζην            Διατροφή
ΒΑΘΜΙΔΑ/ΤΑΞΕΙΣ (που προτείνονται)Α’ τάξη
Τίτλος“ Τρεφόμαστε σωστά για να είμαστε πάντοτε καλά”
 
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου 
  
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματαΕργαστήριοΔραστηριότητες (ενδεικτικές)
          Οι μαθητές/μαθήτριες στο τέλος του 1ου εργαστηρίου αναμένεται : -Να εξοικειωθούν με τις αξίες της αμοιβαίας αποδοχής και της συνεργασίας. -Να έρθουν σε επαφή για πρώτη φορά με την ομάδα προσπαθώντας να δομήσουν σχέσεις και εμπειρίες που θα χτίσουν τις μετέπειτα σχέσεις τους.  Τίτλος Ας γνωριστούμε -ποιοι είμαστε;                          -Μάντεψε ποιος είναι… Η εκπαιδευτικός δένει με μαντήλι τα μάτια ενός παιδιού και πηγαίνει μπροστά του ένα άλλο παιδί. Με κλειστά μάτια και χρησιμοποιώντας μόνο την αφή του καλείται να βρει ποιο παιδί είναι. -Βρες την ομάδα σου… Η εκπαιδευτικός καλείται να χωρίσει τους μαθητές σε 5 ομαδες. Κολλάει στην πλάτη τους χρωματιστά χαρτάκια (πράσινα, κόκκινα, μπλε, κίτρινα, πορτοκαλί). Στη συνέχεια, οι μαθητές βγάζουν το χαρτάκι και προσπαθούν να βρουν τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας τους με το ίδιο χρώμα. -Έχοντας δημιουργηθεί οι ομάδες, η καθεμία κάνουν μια ζωγραφιά χρησιμοποιώντας μόνο το χρώμα της ομάδας τους.
Οι μαθητές/μαθήτριες στο τέλος του 2ου εργαστηρίου αναμένεται : 1. Να συνεργάζονται με τα μέλη της ομάδας τους για την εκτέλεση ενός κοινού σκοπού.Τίτλος “ Οι ομάδες ανακαλύπτουν την πυραμίδα της διατροφής και τις ομάδες των τροφών  Συνθέτω την πυραμίδα μεσογειακής διατροφής. Συνέντευξη με διατροφολόγοΤρέφομαι σωστά;Το πιάτο της διατροφής
2. Να σκέφτονται κριτικά ως προς την ποιότητα και ποσότητα των τροφών.  Eπίσκεψη στον Αλευρόμυλο και στο Λαογραφικό μουσείο Αβδήρων για να μάθουν τον τρόπο με τον οποίο έφτιαχναν το ψωμί στα παλαιότερα χρόνια αλλά και σήμερα.Αναστοχασμός
Οι μαθητές/μαθήτριες στο τέλος του 3ου εργαστηρίου αναμένεται : Να εξοικειωθούν με τις ρουτίνες σκέψης.Να συνεργάζονται με τα μέλη της ομάδας τους για την εκτέλεση ενός κοινού σκοπού.    Τίτλος “Οι ομάδες μαγειρεύουν”          Φρούτα και λαχανικά κάθε εποχήςΦτιάχνουμε φρουτοσαλάταΚαταγράφω τη συνταγήΑναστοχασμός
Οι μαθητές/μαθήτριες στο τέλος του 4ου εργαστηρίου αναμένεται : Να σκέφτονται κριτικά ως προς τις συνήθειες διατροφής και άσκησης τους.Να συνεργάζονται με τα μέλη της ομάδας τους για την εκτέλεση ενός κοινού σκοπού.    Τίτλος “Οι ομάδες επιλύουν προβλήματα διατροφής”        Που με οδηγούν οι διατροφικές μου επιλογές; Θεατρικό παιχνίδι: Συμβουλές υγείαςΑναστοχασμός
Οι μαθητές/μαθήτριες στο τέλος του 5ου εργαστηρίου αναμένεται : Να συνεργάζονται σε ομάδες για την εκτέλεση ενός κοινού σκοπού.Να εκτιμούν το επίπεδο φυσικής δραστηριότητάς τους και να προτείνουν λύσεις.  Τίτλος “Οι ομάδες ανακαλύπτουν την πυραμίδα της άσκησης”      Συνθέτω την πυραμίδα της άσκησης.Αφίσα, ΝΑΙ & ΟΧΙ φυσικής δραστηριότηταςΠόσο δραστήριος είμαι;Αναστοχασμός
Οι μαθητές/μαθήτριες στο τέλος του 6ου εργαστηρίου αναμένεται : Να ανακαλύπτουν νέους τρόπους αξιοποίησης ενός αντικειμένου.Να καλλιεργούν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες.  Τίτλος “Οι ομάδες ανακαλύπτουν τα οφέλη της άσκησης”      Συνέντευξη με γυμναστήΠώς μπορούμε να παίξουμε σε ομάδες με ένα μαντήλι, ένα πλαστικό μπουκάλι, μια κορδέλα;Αναστοχασμός