Ε’ ΤΑΞΗ

ΘεματικήΖω καλύτερα- Ευ ζηνΥποθεματικήΨΥΧΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑ – ΠΡΟΛΗΨΗ
  
ΒΑΘΜΙΔΑ/ΤΑΞΕΙΣ (που προτείνονται)E’
Τίτλος«Ζώντας και μαθαίνοντας μαζί»
 
ΔεξιότητεςστόχευσηςτουεργαστηρίουΑ1. Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα (4cs) Α2. Ψηφιακή μάθηση 21ου αιώνα (4cs σε ψηφιακό περιβάλλον) Α3. Παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας Β1. Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής Β3. Δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

ΕργαστήριοΔραστηριότητες – (ενδεικτικές)

Οι μαθητές/τριες στο τέλος του εργαστηρίου, θα πρέπει να μπορούν:
 Να κατανοήσουν και να παρουσιάζουν τα χαρακτηριστικά της ταυτότητάς τους.
 Να μάθουν να αναγνωρίζουν και να καταλαβαίνουν τα στοιχεία της ταυτότητας των άλλων.
 Να αυξήσουν τη συναισθηματική τους επίγνωση.
 Να μάθουν πώς να διαμορφώνουν και να αποδέχονται μια κοινή ταυτότητα.

Παρουσιάζω τον εαυτό μου και γνωρίζω τους άλλους
 

Τι είναι ταυτότητα; Περιγράφω τον εαυτό μου με δυό λέξεις. Μια εικόνα χίλιες λέξεις: Βλέπουμε φωτογραφίες με παιδιά με διαφορετικά χαρακτηριστικά, δημιουργούμε , έπειτα, λίστες με τα κοινά και τα διαφορετικά χαρακτηριστικά που μπορεί να έχουν (π.χ. εμπειρίες, ενδιαφέροντα).Πόσο μοιάζουν οι ανάγκες, τα συναισθήματα, οι επιθυμίες μας;

Οι μαθητές/τριες στο τέλος του εργαστηρίου, θα πρέπει να μπορούν:
 Να εκφράζουν, μέσω του γραπτού λόγου, τα συναισθήματά τους
 Να γνωρίζουν καλύτερα τον εαυτό τους
 Να αναπτύσσουν κριτική σκέψη
 Να καλλιεργούν τη δημιουργική τους σκέψη
 Να συνεργάζονται

Γράφω και μαθαίνω καλύτερα για μένα και τους άλλους

Οι μαθητές συμπληρώνουν το φύλλο εργασίας – παιχνίδι αυτογνωσίας και στη συνέχεια ζωγραφίζουν σε μια κόλλα χαρτί, μια εικόνα που ταιριάζει στα θετικά τους στοιχεία.Στη συνέχεια σκέφτονται και γράφουν σε ένα χαρτί 5 προτερήματα και 5 ελαττώματα που έχουν. Συγκρίνουν ομοιότητες και διαφορές που υπάρχουν μεταξύ τους.

Οι μαθητές/τριες στο τέλος του εργαστηρίου, θα πρέπει να μπορούν:
 Να καταλάβουν τι βιώνουν οι άνθρωποι που βρίσκονται σε ανάγκη
 Να αυξήσουν την ενσυναίσθησή τους για τις δύσκολες καταστάσεις και τα συναισθήματα των άλλων
 Να μάθουν πώς να είναι πιο αλτρουιστικοί προς τους άλλους και να αναπτύξουν διάθεση για εθελοντισμό

Καταλαβαίνοντας και νιώθοντας τον άλλο
 

Τι σημαίνει βρίσκομαι σε ανάγκη/δύσκολη θέση; Πως μπορεί να νιώθει κάποιος όταν είναι σε μια τέτοια κατάσταση; Χρειάζεται βοήθεια; Η εκπαιδευτικός δείχνει μια εικόνα ενός παιδιού πρόσφυγα και διαβάζει την ιστορία του. Μετά τα παιδιά γράφουν σε μία κόλλα χαρτί πως ένιωσαν, αν θεωρούν πως μπορούν να κάνουν κάτι για να βοηθήσουν και τι προτείνουν. Οι μαθητές/τριες ερωτώνται και αναφέρουν τα διαφορετικά είδη αναγκών και δυσκολιών που μπορεί να αντιμετωπίσει κάποιος/ά. Αναφέρουν παραδείγματα ανάλογων δράσεων τους – εθελοντικής τους προσφοράς. Πως πρέπει να φερόμαστε στους ανθρώπους που έχουν ανάγκη; Δημιουργία Συμβολαίου- ψηφίσματος της τάξηςγια τους ανθρώπους που βρίσκονται σε ανάγκη.

Οι μαθητές/τριες στο τέλος του εργαστηρίου, θα πρέπει να μπορούν:
 Να κατανοήσουν πόσο σημαντικό είναι να βοηθούν όποιον έχει ανάγκη
 Να μπορούν να εκφράσουν τα συναισθήματά τους σχετικά με τον άλλο με καλλιτεχνικό – δημιουργικό τρόπο

Μια θετική ιστορία για τον άλλο

Οι μαθητές ζωγραφίζουν μια ιστορία με εικόνες και διαλόγους σε μία μεγάλη λευκή κόλλα Α3, με βασικούς ήρωες παιδιά που βρίσκονται σε ανάγκη, η οποία θα έχει χαρούμενο και αισιόδοξο τέλος.

Οι μαθητές/τριες στο τέλος του εργαστηρίου, θα πρέπει να μπορούν:
 Επικοινωνούν και να συνεργάζονται καλύτερα
 Να εκφράζουν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους
 Να καλλιεργούν την ελπίδα και την αισιοδοξία τους
 Να αναπτύξουν
υπευθυνότητα
 Να σκέφτονται κριτικά
 Να ανακαλύπτουν τη θετική πλευρά μιας δύσκολης κατάστασης
 Να εκφράζονται με τρόπο δημιουργικό – καλλιτεχνικό

Προσεγγίζοντας με αισιοδοξία ό,τι συμβαίνει!

Οι μαθητές καλούνται να σχολιάσουν δυσάρεστες καταστάσεις και γεγονότα που βλέπουν σε εικόνες ή βιντεο και να προσπαθήσουν να βρουν τα θετικά σημεία που πιθανόν υπάρχουν σε αυτά. Θεατρικό παιχνίδι έκφρασης συναισθημάτων (δραματοποίηση).

Οι μαθητές/τριες στο τέλος του εργαστηρίου, θα πρέπει να μπορούν:
 Να προβληματίζονται/σκέφτονται σχετικά με την ποιότητα της εργασίας τους
 Να κρίνουν αν οι επιδιωκόμενοι στόχοι έχουν επιτευχθεί
 Να επανεξετάζουν, αν χρειάζεται, θέματα που αφορούν τα περιεχόμενα των
εργαστηρίων

Αξιολόγηση – Αναστοχασμός: Βελτιώνομαι και προχωρώ

Αυτο-αξιολόγηση -Ετερο-αξιολόγηση: Δίνεται σε κάθε μαθητή/τρια, για συμπλήρωση, η ρουμπρίκα αυτό-αξιολόγησης και
Ετερο-αξιολόγησης που συμπληρώνεται από τους μαθητές σε ζεύγη.