Δ’ ΤΑΞΗ

Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων

Θεματική
Υποθεματική
ΕΥ ΖΗΝΔΙΑΤΡΟΦΗ
ΒΑΘΜΙΔΑ/ΤΑΞΕΙΣ (που προτείνονται)Α/ΘΜΙΑ / ΄Δ
ΤίτλοςΕΙΜΑΣΤΕ Ο΄ΤΙ ΤΡΩΜΕ

Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίουΠαραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας. Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής. Κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές. Αυτομέριμνα. Κριτική σκέψη. Ενσυναίσθηση κι ευαισθησία.
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματαΕργαστήριοΔραστηριότητες – (ενδεικτικές)
-Να εξοικιωθούν οι μαθητές στη συνεργασία και άλλων συμμαθητών τους από αυτούς με τους οποίους κάνουν παρέα. -Να δημιουργηθεί κλίμα συνεργασίας και δημιουργικότητας .Ας γνωριστούμε -ποιοι είμαστε;
-Μπαλάκι και ονόματα. Λέμε τα ονόματά μας και των άλλων ρυθμικά, τραγουδιστά. -Περιγραφή γραπτή του εαυτού μας και προσπάθεια των υπολοίπων να αναγνωρίσουν ποιος είναι.
Να μάθουν οι μαθητές: -Ότι οι τροφές μέχρι να φτάσουν στο πιάτο μας περνούν από μία μεγάλη και χρονοβόρα διαδικασία – την διαδικασία παραγωγής βασικών τροφών του καθημερινού διαιτολογίου μας. -Να ακούν τις γνώμες των συμμαθητών τους και να συμβάλουν στην παραγωγή γνώσης με αυτούς μαζί.
Προέλευση των τροφών
-Κάρτες (κάθε κάρτα και μια τροφή), μοίρασμα στους μαθητές και παιχνίδι (ζωικές ή φυτικές; Επιλέγουμε μπαίνοντας σε έναν κύκλο, κολλώντας την καρτέλα στο σωστό χαρτόνι κα.)
Οι μαθητές να: -Γνωρίσουν βασικές τροφές που έτρωγαν οι πρόγονοί τους. -Συνειδητοποιήσουν ότι πολλές τροφές της αρχαιότητας είναι κοινές με τις σημερινές. -κρίνουν πόσο υγιεινά έτρωγαν οι αρχαίοι ΈλληνεςΔιατροφή στην αρχαιότητα
-Δράση στο μουσείο: Αγγεία, προϊόντα που περιείχαν και κατηγορία τροφής
-Ζωγραφίζω αγγεία -Τα χωρίζω σε κατηγορίες με βάση το είδος της τροφής για το οποίο χρησιμοποιούνταν
Οι μαθητές να: -αντιληφθούν τη βαρύτητα που έχει το σιτάρι στη διατροφή μας, στον πολιτισμό μας και στη διαμόρφωση της καθημερινής ζωής και της οικονομικής δραστηριότητας της κοινωνίας. – εμπλακούν στην τοπική κοινωνία και να γνωρίσουν το σχετικά πρόσφατο παρελθόν της.

Δίωρο πρόγραμμα από το λαογραφικό μουσείο Αβδήρων «Από τον αγρό στον μύλο και από τον μύλο στο τραπέζι μας» με κυρίως θέμα το σιτάρι ως βασική τροφή του ανθρώπου και την όλη διαδικασία καλλιέργειας και επεξεργασίας του.

Επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο όπου έρχονται οι μαθητές σε γνωριμία με την καθημερινή ζωή των προηγούμενων γενιών και πιο πολύ με τις αγροτικές εργασίες, τα εργαλεία, ήθη και έθιμα που είχαν σχέση με την καλλιέργεια του σιταριού. Στη συνέχεια ακολουθεί επίσκεψη στον μύλο όπου εκεί γνωρίζουν τη διαδικασία μετατροπής του σιταριού σε αλεύρι αλλά και ένα κομμάτι της τοπικής ιστορίας.
Οι μαθητές να: -ενεργοποιήσουν τη φαντασία τους. -αποκτήσουν βιωματικά συνείδηση της επίπτωσης της διατροφής στην ύπαρξή τους. -συνεργαστούν με τους συμμαθητές τους σε μικρό χρονικό διάστημα. -αποκτήσουν γνώση μέσα από τη διασκέδαση.
Δίωρο πρόγραμμα εξ αποστάσεως από το ΚΕΠΕΑ Παρανεστίου με θέμα “Διατροφή και περιβάλλον”

Εστίαση στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα των διαφόρων τροφών. Προϊόντα και εποχές που αυτά καταναλώνονται, προώθηση προϊόντων κοντά στον τόπο διαμονής. 

Οι μαθητές να: -ενεργοποιήσουν τη φαντασία τους. -αποκτήσουν βιωματικά συνείδηση της επίπτωσης της διατροφής στην ύπαρξή τους. -συνεργαστούν με τους συμμαθητές τους σε μικρό χρονικό διάστημα. -αποκτήσουν γνώση μέσα από τη διασκέδαση.Παγωμένη εικόναΣτήνουμε με τα σώματα μας εικόνες για υγιεινή και ανθυγιεινή
Οι μαθητές να: -αποκτήσουν καλές διατροφικές συνήθειες. -περάσουν μηνύματα καλής διατροφικής πρακτικής στους συμμαθητές τους και στην ευρύτερη κοινωνία.
Τρώμε υγιεινά
Φέρνουμε προϊόντα στο σχολείο και ετοιμάζουμε στην αυλή ένα γεύμα
Οι μαθητές να:  -Αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη. -Να συγκρατήσουν και να αφομοιώσουν καλές διατροφικές πρακτικές . -είναι σε θέση να μεταφέρουν και σε άλλους σωστές διατροφικές συνήθειες.

Αξιολόγηση προγράμματοςΚείμενο με επιλογή σωστού σε πολλαπλές επιλογές και επιλογή από σωστό -λάθος. Προτάσεις με διαβαθμίσεις από καθόλου έως πολύ καλά.
Εκπαιδευτικό Υλικό/ Συνδέσεις /Βιβλιογραφία
Υλικό Ερυθρού Σταυρού για την Διατροφή / Υλικό ΚΠΕ για τα προγράμματα στα οποία συμμετείχαμε (βλέπε παραπάνω) / Ιντερνετ Πυραμίδες διατροφής